Patienterstatningen er en del af sundhedssystemet. Vi undersøger og afgør, om patienter kan få erstatning, hvis de er kommet til skade i sundhedsvæsenet eller har fået bivirkninger ved medicin.
I vores arbejde møder vi derfor mennesker i situationer, hvor sundhedsbehandling, medicin og jura krydser hinanden. Det stiller krav til både faglighed og menneskelighed.
Vi har derfor formuleret en klar mission og vision, der er rammesættende for vores arbejde.
Med tre værdimæssige pejlemærker ønsker vi at give indsigt og skabe afklaring, så vores viden og afgørelser er til gavn for patienter og samfund.
Mission
Vores mission er at sikre:
- effektiv specialistbehandling af patienternes erstatningssager.
- tryghed og service for patienter og sundhedspersoner.
- at de registrerede sager bruges i det forebyggende arbejde.
Vision
Vores vision er at:
- være Danmarks førende specialister i personskadeerstatning.
- samarbejde med de bedste lægelige specialister.
- opnå kortest mulig sagsbehandlingstid via procesoptimering, synlig ledelse og digitalisering.
- arbejde for, at patienter og sundhedspersonale anmelder alle skader, hvor der er udsigt til erstatning.
- være en udadvendt aktør på det erstatningsmæssige og skadeforebyggende område.
- være en attraktiv arbejdsplads.
Værdier
Vores tre kerneværdier er tæt forbundne og peger mod det, vi gerne vil opnå: Vi ønsker at give indsigt og skabe afklaring.
Tillid
- Fordi vi møder alle med respekt, troværdighed og ansvar.
Tilgængelighed
- Fordi vi er nærværende og lette at komme i kontakt med, både fysisk, digitalt og menneskeligt.
Tydelighed
- Fordi klarhed skaber tryghed, retning og afklaring.
