Søg erstatning online

Du kan søge erstatning på vegne af dig selv eller en anden. Du kan ansøge digitalt med dit MitID eller udfylde og sende et ansøgningsskema.

Start ansøgningen online

Ansøgningsskemaet indeholder spørgsmål om:

  • Hvor du er blevet behandlet
  • Hvornår du er blevet behandlet
  • Hvor mange udgifter, du har haft

Dokumenter, du med fordel kan have fundet frem, før du søger:

  • Det gule sundhedskort
  • En kalender
  • Sundhedsjournaler
  • Regninger i forbindelse med undersøgelser og behandlinger
  • Fuldmagt hvis du søger på vegne af en anden

Når du har søgt, indhenter vi alle relevante oplysninger. Vi kontakter dig, hvis vi mangler oplysninger.

30 minutter er gennemsnitstiden, det tager at udfylde ansøgningsskemaet.

Du behøver ikke udfylde hele skemaet med det samme. Du kan altid afbryde og vende tilbage til ansøgningsskemaet inden for 30 dage.

Vi får mange ansøgninger i øjeblikket.

Lige nu tager det i gennemsnit 9 måneder, før du får en afgørelse fra os.

Ring til os på telefon 3312 4343.

Telefontid alle hverdage mellem klokken 9:30 og 15:00.

Har du prøvet vores guide?

Se om det giver mening for dig at søge erstatning ved at besvare nogle spørgsmål om dit forløb.

Prøv guiden

Sundhedspersoner kan ansøge på vegne af patienten online eller ved at udfylde et ansøgningsskema.

Find ansøgningsskemaer til sundhedspersoner

Brug for hjælp?

Hovednummer
I tvivl om, hvordan du søger erstatning? Ring alle hverdage kl. 9.30-15.00.
Telefon: 33 12 43 43

Skadelinjen
I tvivl om du har fået en skade?
Ring og få råd og vejledning alle hverdage kl. 9.30-15.00.
Telefon: 33 17 95 43

Bør du søge erstatning?

Prøv erstatningsguiden, inden du søger.

Gå til guiden