Brug for hjælp?

Ring til os, hvis du har spørgsmål til, hvordan du søger erstatning.

Vi sidder klar til at hjælpe dig på telefon 33 12 43 43 alle hverdage kl. 9.30-15.

I tvivl om, hvilket skema du skal bruge?

Brug skemaet om behandlingsskade, hvis du har fået en skade, fordi du blev behandlet forkert, for sent eller noget gik galt i forløbet.

Brug skemaet om lægemiddelskade, hvis du har fået bivirkninger af medicin eller vacciner.

Er du i tvivl, om du har fået en behandlings- eller lægemiddelskade, så benyt skemaet til behandlingsskader.

Få tilsendt et ansøgningsskema

Kan du ikke benytte et online ansøgningsskema eller printe et ansøgningsskema, kan vi sende dig et ansøgningsskema.

Ring da til os på telefon 33 12 43 43.

Prøv guiden - inden du søger

Se om det giver mening at søge, inden du udfylder ansøgningsskemaet.

Prøv guiden

Har du brug for en advokat?

Du har ikke brug for en advokat for at søge erstatning. Vi indhenter alle oplysninger, vi skal bruge for at afgøre, om du opfylder lovkravene til erstatning, hvis du får en patientskade.

Vælger du alligevel en advokat til at administrere din erstatningssag, skal du selv betale udgifterne.

Brug for hjælp?

Hovednummer
I tvivl om, hvordan du søger erstatning? Ring alle hverdage kl. 9.30-15.00.
Telefon: 33 12 43 43

Linjen for patienter
I tvivl om du har fået en skade?
Ring og få vejledning alle hverdage kl. 9.30-15.00.
Telefon: 33 17 95 43

Linjen for sundheds-professionelle 
Har du spørgsmål til erstatningsordningen?
Ring og få vejledning alle hverdage kl. 9.30-15.00.
Telefon: 33 69 48 99

Bør du søge erstatning?

Prøv erstatningsguiden, inden du søger.

Gå til guiden