Hvis vi anerkender din sag, skal vi beregne din erstatning.
Vi har ofte brug for flere oplysninger fra dig for at komme frem til det rigtige beløb.
Det kan for eksempel være oplysninger fra din arbejdsgiver eller kommune.
Måske har du allerede modtaget en del af erstatningen, da vi altid forsøger at give så meget af erstatningen så hurtigt som muligt.
I nogle tilfælde kan der gå op til et år eller mere, før den sidste del af erstatningen er udbetalt.
Du får besked, når vi har opgjort hele eller dele af din erstatning. Vi sender også erstatningsopgørelsen til den myndighed (typisk den region, hvor behandlingsstedet ligger), der skal udbetale erstatning.
Når vi har sendt opgørelsen, har myndigheden én måned til at afgøre, om de er enige. Hvis de er enige, udbetaler de erstatningen. Hvis de ikke er enige, kan de anke opgørelsen til Ankenævnet for Patienterstatningen.
Hvis du vil rykke for erstatningen, skal du kontakte den myndighed, der skal udbetale erstatningen. Du kan se i afgørelsen, hvem myndigheden er.
Patienterstatningen står ikke for selve udbetalingen.
Forventet ventetid: Op til 52 uger.