Har du ikke mulighed for at benytte vores online ansøgningsskema, kan du her finde ansøgningsskemaer, du kan printe, udfylde og sende til os med posten.
Du kan også ringe til os på telefon 33 12 43 43 og få et ansøgningsskema tilsendt med posten.
Brug skemaet om behandlingsskade, hvis du har fået en skade, fordi du blev behandlet forkert, for sent eller noget gik galt i forløbet.
Ansøgning om erstatning efter en behandlingsskade - udfyldes af patienten, en pårørende eller en partsrepræsentant (pdf)
Ansøgning om erstatning efter en behandlingsskade - udfyldes af pårørende mv., når patienten er død (pdf)
Ansøgning om erstatning efter en tandskade - udfyldes af patienten, en pårørende eller en partsrepræsentant (pdf)
Brug skemaet om lægemiddelskade, hvis du har fået bivirkninger af medicin eller vacciner.
Ansøgning om erstatning efter en lægemiddelskade - udfyldes af patienten, en pårørende eller en partsrepræsentant (pdf)
Ansøgning om erstatning efter en lægemiddelskade - udfyldes af pårørende mv., når patienten er død (pdf)
Ansøgning om erstatning for en bloddonorskade - udfyldes af bloddonor (pdf)
Er du i tvivl, om du har fået en behandlings- eller lægemiddelskade, så benyt skemaet til behandlingsskader.
Det tager i gennemsnit 9 måneder, før du får en afgørelse fra os.
Find skema til at søge genoptagelse
Sundhedspersoner kan ansøge på vegne af patienten online eller ved at udfylde et ansøgningsskema.
Find ansøgningsskemaer til sundhedspersoner
Bemærk at ansøgningsskemaer på denne side er egnet til at printe og ikke er webtilgængelige. Brug som alternativ vores online ansøgningsskema.
HovednummerI tvivl om, hvordan du søger erstatning? Ring alle hverdage kl. 9.30-15.00.Telefon: 33 12 43 43
Linjen for patienterI tvivl om du har fået en skade? Ring og få vejledning alle hverdage kl. 9.30-15.00.Telefon: 33 17 95 43
Linjen for sundheds-professionelle Har du spørgsmål til erstatningsordningen?Ring og få vejledning alle hverdage kl. 9.30-15.00.Telefon: 33 69 48 99
Prøv erstatningsguiden, inden du søger.
Gå til guiden